Manapság az online világ megköveteli, hogy termékeink tulajdonságát a fotók a legjobb módon adják vissza. Ezért van szükség olyan tárgyfotózásra ami a termék minőségét, mibenlété a legjobban tükrözi. Tárgyfotózás esetén általában egy-egy önálló értékkel bíró eszközről van szó, így ezeket a fotókat a maga adottságaihoz igazodva kell elkészíteni. Ennek alapján egy kulcstartót is másképp, más szögből / más megvilágítással kell megfotózni, mint egy telefont. Sok esetben a fehér háttér optimális, de vannak helyzetek, amikor a kreativitás is szükséges.
Egy termékeket értékesítő vállalkozás életében manapság már elengedhetetlen egy webshop. Ennek hiányában kimondatlanul, de sok ügyfelet veszítünk el napról-napra. Éppen ezért érdemes minél hamarabb elkezdeni kiépíteni ezt a szolgáltatást is, hiszen a vásárló szereti gyorsan és kényelmesen, otthonról megrendelni azt a terméket, ami még nincs meg neki és vágyik rá. Ám szem előtt kell tartani azt is, hogy nincs lehetőség a terméket fizikailag megfogni, megszagolni. Pont ezért nagyon fontos, hogy a kép átadja a termék igazi tulajdonságait, előnyeit, érzelmeket váltson ki. Ehhez pedig nélkülözhetetlen a kreatív termékfotó, ami nem csupán bemutat, hanem elad!
A kreatív fotók lehetőséget adnak, hogy a fotós megmutathassa az ügyfélnek tehetségét és szépérzékét annak érdekében, hogy a kínált termék ízléses, és eladást ösztönző legyen. Itt már nem elég a tárgy elhelyezése egy fehér háttér elé, itt már alaposan meg kell tervezni a világítást, a hátteret, ha szükséges a tárgy körül levő kiegészítőket. Nem mindegy az sem, hogy melegebb színeket, vagy inkább hidegebb színeket használunk a megvilágításhoz, vagy háttérvilágításnak.